Klantenservice - AXOI

Heb je hulp of advies nodig?

Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar

WhatsApp Webcare

WhatsApp telnr. 06-45048418
Ma t/m vr: 09.00 - 17.00
Weekend: gesloten

Telefonisch

Telefoon nr. 023-8444404
Ma t/m vr: 10.00 - 17.00
Weekend: gesloten

E-mail

E-mailadres: info@axoi.nl
Ma t/m vr: 09.00 - 22.00
Weekend: gesloten

Bestellen

Hoe kan ik betalen?

Betalingen gaan via automatische incasso en worden dus automatisch van je rekening afgeschreven.

Zijn er start- & installatiekosten?

Er zijn geen setup, start of installatiekosten. Je betaald alleen het maandelijkse bedrag. Bovendien kan je opzeggen wanneer je wilt.

Hoe snel is de oplevering?

De oplevering is gemiddeld binnen 2 werkdagen. Indien je nog wijzigingen hebt kan de opleveringstijd wat langer bedragen.

Zit ik vast aan een contract?

Nee, wij werken zonder een contract. Je kan opzeggen wanneer je wilt!

Website

Kan ik de website zelf aanpassen?

Ja, je kan zelf de teksten en afbeeldingen wijzigen. Hier zal je na oplevering van de website ook nog een handleiding van ontvangen.

» Bekijk hier de handleiding

Zijn teksten & afbeeldingen inbegrepen?

Je website wordt voorzien van teksten en passende afbeeldingen. Deze kunnen later natuurlijk altijd nog gewijzigd worden. Gebruik hiervoor onze handleiding.

» Bekijk hier de handleiding

Zijn er pagina beperkingen?

Nee, het aantal pagina's is onbeperkt. Je kan dus zo veel mogelijk pagina's aanmaken als je wilt.

Kan ik later uitbreiden?

Ja! Uitbreiden kan altijd. Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice.

Kan ik ook hulp op afstand krijgen?

Bij sommige supportvragen is het handig als onze servicemedewerker je probleem met eigen ogen ziet, of een handeling op je computer voor je kan uitvoeren. Hiervoor kan hij via TeamViewer je computer tijdelijk op afstand besturen. De kosten hiervoor bedragen € 15,- incl. btw per gestart kwartier.

Ben je geïnteresseerd in TeamViewer support? Installeer TeamViewer dan alvast op je computer, vul daarna het onderstaand formulier in zodat wij weten dat je gebruik wilt maken van TeamViewer support. Zo kun je snel weer verder!

» TeamViewer support aanvragen

E-mail

Wat zijn de emailinstellingen?

- Gebruikersnaam:
- Wachtwoord:
- Inkomende POP:
- Inkomende IMAP:
- Uitgaande SMTP:
info@jedomeinnaam.nl
wachtwoord
mail.jedomeinnaam.nl
mail.jedomeinnaam.nl
mail.jedomeinnaam.nl
Uitgaande SMTP port 587, wachtwoord verificatie AAN

Je zult je exacte e-mailinstellingen ook nog op het bij ons bekende e-mailadres ontvangen.

» Lees meer

E-mail instellen in Outlook

Wil je graag je e-mail instellen in Outlook? Gebruik dan de onderstaande handleiding.

» E-mail instellen Outlook

E-mail instellen in Android

Wil je graag je e-mail instellen in Android? Gebruik dan de onderstaande handleiding.

» E-mail instellen Android

E-mail instellen in iOS

Wil je graag je e-mail instellen in iOS? Gebruik dan de onderstaande handleiding.

» E-mail instellen iOS

Hoe log ik in op webmail

Bij afname van een pakket kun je via onze webmail interface gebruikmaken van je eigen webmail. Hiermee kun je overal ter wereld je e-mail ontvangen en versturen met je eigen e-mailadres.

Inloggen op webmail
Log in op je webmail met de volgende gegevens:
• Je e-mailadres;
• Je e-mailwachtwoord;

Domeinnamen

Hoe registreer ik een www-naam

Een domeinnaam (ook wel domein) is een naam die verwijst naar een locatie op het internet. Hij bestaat uit een unieke naam en een extensie (bijvoorbeeld .nl).

Je domeinnaam is het onderdeel van je internetadres dat na www. komt, en achter het apenstaartje (@) van je e-mailadres staat. Onze domeinnaam is bijvoorbeeld axoi.nl. Ons internetadres is dus www.axoi.nl en ons e-mailadres info@axoi.nl.

Domeinnaam registreren
Controleer via de website www.sidn.nl of je domeinnaam vrij is en ga vervolgens naar “Domeinnamen bestellen”. Vul het formulier in en druk vervolgens op “Verzenden”. Je domeinnaam wordt binnen een uur voor je geregistreerd. Zo ben je direct online.

Hoe verhuis ik een domeinnaam naar AXOI

Als je een domeinnaam verhuist, wil je natuurlijk dat alles blijft werken. AXOI regelt de verhuizing van je domeinnaam voor je.

1. Verdiep je in de verhuisprocedure
Stel voor jezelf vast welke extensies je wilt verhuizen en verdiep je in de verhuisprocedure daarvan. Er bestaan diverse procedures voor domeinnaamverhuizingen en ze zijn allemaal net even anders. In veel gevallen heb je een verhuiscode nodig. Voorkom verrassingen door van tevoren goed op de hoogte te zijn.

2. Maak een back-up van je website
Maak voordat je de overeenkomst met je huidige provider beëindigt een back-up van je website (en eventuele database). Je bent dan in het bezit van de meest recente versie van je website. Maak ook een back-up van belangrijke e-mailberichten.

3. Vraag je verhuiscode aan
Heb je een verhuiscode nodig, vraag die dan nu aan bij je huidige provider. Hij is verplicht je deze code meteen te verstrekken. Let op: zeg je diensten nog niet op! Vermeld duidelijk dat je je domeinnaam wilt verhuizen, en nog niet wilt opzeggen. Vraag je provider ook om een eventuele registrar lock te verwijderen.

4. Geef je verhuiscode door
Geef je verhuiscode door via "Domeinnaam naar AXOI verhuizen". Vul je code in en klik op ‘Verhuis’. Wij zetten je verhuizing direct in gang.

Hoe verhuis ik een domeinnaam naar een andere provider

Als je je domeinnaam wilt verhuizen, heb je daarvoor bij de meeste extensies (.com, .net, .nl etc.) een verhuiscode (token) nodig.

Verhuis je je domeinnaam naar een andere provider, dan krijg je een verhuiscode van AXOI zodra je je pakket hebt opgezegd via "Pakket opzeggen".

Volg onderstaande stappen om je domeinnaam op te zeggen:

1. Ga naar "Pakket opzeggen";
2. Vul alle gegevens in
3. Je ontvangt binnen tien werkdagen een ontvangstbevestiging. In een aparte e-mail ontvang je daarnaast je verhuiscode(s).

Zodra wij je opzegging ontvangen sturen we hiervan een bevestiging naar je contacte-mailadres. Heb je deze e-mail na tien werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om te controleren of we je opzegging hebben ontvangen.

Hoe kan ik meerdere domeinnamen bestellen

Je kunt via "Domeinnamen bestellen" extra domeinnamen bestellen.

Vindbaarheid

Hoe maak ik mijn website beter vindbaar

Goed vindbaar zijn in Google wordt steeds belangrijker. Ook voor jouw website. Daarom heeft AXOI een handleiding opgesteld om je website beter vindbaar te maken.

Je website vindbaar maken is behoorlijk complex en hangt van diverse factoren af. De tips en trucs die wij je hier aanbieden vormen de basis voor het vergroten van je vindbaarheid.

» Bekijk de handleiding

Hoe schrijf ik goede teksten

Als bedrijf met een eigentijdse website ontkom je niet aan het verbeteren van de vindbaarheid. Anders doet de concurrent het wel en loop je bezoekers en opdrachten mis.

Wil je zelf aan de slag met het schrijven van zoekmachinevriendelijke teksten, maar weet je niet hoe je dit aanpakt? Volg dan ons uitgebreide stappenplan en het kan niet mis gaan.

» Bekijk de handleiding

Wat is SEO en linkbuilding

SEO is het optimaliseren van je website om hoog te scoren in Google. Linkbuilding is het plaatsen van links naar je website op andere domeinnamen. Voor beide technieken geldt, doe het met mate. Want Google is niet gek.

Google Analytics installeren op je website

Ben je benieuwd hoe vaak je website wordt bezocht? Welke pagina's bij jouw publiek in de smaak vallen? Installeer dan Google Analytics op je website. Zodat je de statistieken kan bijhouden.

» Bekijk de handleiding

Facebook

Een zakelijke Facebook pagina aanmaken (gaan wij doen)

Het aanmaken van een zakelijke Facebook pagina regelen wij voor je. Wil je toch graag weten hoe je het zelf kan doen? Bekijk dan de onderstaande handleiding.

» Een zakelijke Facebook pagina aanmaken

Verschil tussen zakelijk en vrienden-pagina

Wat is het verschil tussen een persoonlijk profiel en een Facebook pagina?
  • Persoonlijk profiel – dat ben jij als persoon met alleen je voor- en achternaam. Je hebt maar één persoonlijk profiel (je bent ook maar één persoon).
  • Zakelijke pagina – bedoeld voor bedrijven, organisaties en nog veel meer.
Een persoonlijk profiel heeft vrienden en een pagina heeft Likes.

Alleen de juiste Likes voor de zakelijke paginaVeel belangrijker dan veel Likes, zijn de juiste Likes voor je pagina. Veel Likes kan juist een averechts effect hebben op het bereik van de berichten.

Facebook laat maar aan een deel van de volgers het bericht zien dat je deelt op de zakelijke pagina. Hoeveel mensen je bereikt met dit bericht hangt af van hoe actief de volgers van de pagina zijn, hoe er gereageerd wordt op dit bericht en hoe lang geleden het geplaatst is.

Een bericht wordt vooral net nadat je het geplaatst hebt, het meest getoond. Is er interactie, door bijvoorbeeld een Like, reactie of “gedeeld bericht”, dan wordt het aan steeds meer volgers getoond.

Foto's plaatsen

Je Facebook account wordt gekoppeld aan je website. Zo zullen alle foto's die je op Facebook plaatst automatisch te zien zijn op je website. Het is wel belangrijk dat je de foto's in de juiste map plaatst. Hieronder vind je een handleiding voor het plaatsen van foto's op Facebook.

» Foto's plaatsen

Promoten via Facebook

Veel bedrijven en organisaties hebben een eigen Facebook pagina. Als je daarop veel relevante en leuke berichten plaatst, is het belangrijk om je groep fans verder uit te breiden. Je wilt immers een grote groep mensen aan je merk of organisatie binden.

Dat kun je doen door via eigen kanalen mensen erop te wijzen dat je een Facebook pagina hebt. Maar om je community echt snel groter te maken, kun je het beste adverteren op Facebook.

Formulieren

Stel een vraag

Heb je een vraag? Stel deze dan via ons contact formulier. Wij proberen je vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

» Ga naar het formulier

Website voorkeuren

Heb je speciale wensen en/of voorkeuren? Geef deze dan door via het contactformulier.

» Ga naar het formulier

Foto’s aanleveren

Heb je foto's die je graag op de website geplaatst wilt hebben? Stuur deze dan via het verzend formulier naar ons toe. Wij proberen de foto's zo spoedig mogelijk op de website te plaatsen.

» Ga naar het formulier

Wijziging verzoek

Heb je een wijziging? Geef deze dan door via het contact formulier. Wij proberen je wijziging(en) zo spoedig mogelijk op te pakken.

» Ga naar het formulier

Klantgegevens wijzigen

Wil je een wijziging in je gegevens aanbrengen? Geef deze dan door via het contact formulier. Wij proberen je wijziging(en) zo spoedig mogelijk te verwerken.

» Ga naar het formulier

Aanvullende domeinnamen bestellen

Wil je extra domeinnamen bestellen? Doe dit dan via het contact formulier. Wij zullen na ontvangst z.s.m. contact met je opnemen!

» Ga naar het formulier

Domeinnaam naar AXOI verhuizen

Voordat je je www-domeinnaam verhuist naar AXOI is het belangrijk om een backup te maken van je e-mail bijvoorbeeld als je gebruik maakt van je info e-mailadres. Daarna kan je bij je huidige hostingbedrijf of websitebouwer de verhuizingscode opvragen. Zodra je de verhuizingscode heb aangeleverd is de website binnen 24 uur online. Geef je verhuizingscode door via het onderstaand formulier aan ons door of laat het tegen betaling door ons doen.

Verhuizingscode opvragen in stappen
1. Backup van je e-mail maken (alleen als je gebruik maakt van je info@jouwdomeinnaam.nl e-mailadres)
2. Hostingcontract opzeggen bij je huidige provider
3. Verhuizingscode opvragen

» Ga naar het formulier

Pakket opzeggen

Volg onderstaande stappen om je pakket op te zeggen:

1. Ga naar "Pakket opzeggen";
2. Vul alle gegevens in
3. Je ontvangt binnen tien werkdagen een ontvangstbevestiging. In een aparte e-mail ontvang je daarnaast je verhuiscode(s).

Zodra wij je opzegging ontvangen sturen we hiervan een bevestiging naar je contacte-mailadres. Heb je deze e-mail na tien werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om te controleren of we je opzegging hebben ontvangen.

» Ga naar het formulier

Hulp op afstand

Bij sommige supportvragen is het handig als onze servicemedewerker je probleem met eigen ogen ziet, of een handeling op je computer voor je kan uitvoeren. Hiervoor kan hij via TeamViewer je computer tijdelijk op afstand besturen. De kosten hiervoor bedragen € 15,- incl. btw per gestart kwartier.

Ben je geïnteresseerd in TeamViewer support? Installeer TeamViewer dan alvast op je computer, vul daarna het onderstaand formulier in zodat wij weten dat je gebruik wilt maken van TeamViewer support. Zo kun je snel weer verder!

» TeamViewer support aanvragen

Stel je vraag via WhatsApp

Telefonisch contact? Bel nu 023 – 8 4444 04
whatsapp